Klachtenprocedure

Niet tevreden? Laat het ons weten! Tevreden? Laat het ons ook weten!

Het contact met uw hulpverlener in het Gezondheidscentrum verloopt soms anders dan u gewend bent of dan u verwacht. U vraagt zich af of het wel allemaal klopt wat er gebeurd is. U bent boos of teleurgesteld. U vindt dat er iets is misgegaan of u bent ronduit ontevreden. Maar wat nu?

Het Gezondheidscentrum vindt het belangrijk dat u uw ongenoegen bespreekt. U hebt het recht uw onvrede aan de orde te stellen, om serieus genomen te worden als er in uw ogen iets is misgegaan. Belangrijk is na te gaan hoe ernstig het gebeuren voor u is en wat u wilt bereiken. Wacht in elk geval niet te lang met uw klacht te bespreken. Denken of piekeren over een klacht kost veel energie. Vaak is uitleg snel gegeven of een oplossing geboden.

Bent u vooral boos over een bepaald voorval of heeft de hulpverlener volgens u een fout gemaakt en wilt u dat dit wordt erkend? Dan is het raadzaam eerst een gesprek aan te gaan met de hulpverlener in kwestie. Soms blijkt dat er iets is misgegaan in de communicatie en dat het niet gaat om een medische fout. Als u tevreden bent met de uitleg van de hulpverlener en u hebt antwoord op juw vraag gekregen dan zijn wij ook tevreden. Bent u hiermee niet tevreden dan zult u het advies krijgen contact op te nemen met de klachtencoördinator van het Gezondheidscentrum. In ons geval is dat dokter Lutgens.

U kunt uw klacht schriftelijk indienen via dit formulier.

Het kan dat ook dit gesprek niet tot een antwoord of een oplossing leidt. U kunt dan nog altijd overwegen een klacht in te dienen bij een officiële klachteninstantie. Hiervoor is het Gezondheidscentrum aangesloten bij de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE).

Vanaf 1 januari 2017 is in Nederland de klachtenprocedure gewijzigd. Lees hier meer over in het model klachtenregeling of bezoek de website van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV).

Als laatste verwijzen wij u naar Zorgkaart Nederland. Hier mag u natuurlijk ook uw ongenoegen uiten. Maar we lezen ook graag op Zorgkaart Nederland zaken terug die goed gaan of waar u tevreden over bent.